Graudu pārvadājumi arvien biežāk apiet Suecas kanālu

Pasaules Tirdzniecības organizācija (PTO)paziņoja, ka graudu pārvadājumi arvien biežāk apiet Suecas kanālu, Irānas hutiešu nemiernieku no Jemenas uzbrukumu dēļ komerckuģiem Sarkanajā jūrā un Adenas līcī. Saskaņā ar PTO datiem caur Suecas kanālu transportēto kviešu apjoms janvāra pirmajā pusē samazinājies līdz 500 000 tonnām, kas ir par 40% mazāk nekā pērn.

PTO norādīja, ka pēdējo divu nedēļu laikā ir ievērojami pieaudzis to kuģu skaits, kas maina maršrutu, lai izvairītos no Suecas kanāla.Tas gan nav būtiski ietekmējis kopējos piegādes apjomus uz Āziju un Austrumāfriku. Suecas kanāls, kas savieno Sarkano jūru ar Vidusjūru, ir īsākais jūras ceļš starp Eiropu un Āziju.

Janvāra pirmajās divās nedēļās jau aptuveni 42% no kviešu sūtījumiem no Eiropas Savienības, Krievijas un Ukrainas, kas parasti šķērso Suecas kanālu, izmantoja citus maršrutus, salīdzinot ar 8% decembrī.

Daži pārvadātāji (Maersk, Hapag-Lloyd, Mediterrane Shipping Co. un citi) novirza savas kravas uz Eiropu un ASV caur Labās Cerības ragu, kas pagarina piegādes laiku par vairākām nedēļām un palielina piegādes izmaksas.